Sammen om hjertet

DBU og Hjerteforeningen står sammen om hjertet.
Sammen er vi stærkere – og en del af noget større.

I lørdags blev vi alle mindet om, at livet kan være skrøbeligt. Men når vi står sammen, kan vi skabe mirakler. DBU og Hjerteforeningen har samarbejdet i mange år. Vi blev mindet om, at sammenhold og hurtig reaktion ved hjertestop kan redde liv – og dérfor støtter vi sammen op om den fan-initierede indsamling.

Sammen om hjertet

DBU og Hjerteforeningen står sammen om hjertet.
Sammen er vi er vi en del af noget større.

I lørdags blev vi alle mindet om, at livet kan være skrøbeligt. Men når vi står sammen, kan vi skabe mirakler. DBU og Hjerteforeningen har samarbejdet i mange år. Vi blev mindet om, at sammenhold og hurtig reaktion ved hjertestop kan redde liv - og dérfor støtter vi sammen op om den fan-initierede indsamling.

Fodboldfans går forrest i kampen for hjertet

bence-balla-schottner-deGn9vSwXIM-unsplash-min
download (1)

Mikaels indsamling til hjertet

175.384 kr. samlet ind (opdateres løbende)

People icon

964 har støttet indsamlingen

Hilsner fra fans

Mikael Milhøj gav 1.000 kr.

Som tak til alle folks gode bidrag smider jeg selv mere i puljen! Tusind tak til alle

Sára Rasmussen gav 50 kr.

Min mand faldt om 15. april 2021, 33 år gammel. Forløbet er helt som med Christian Eriksen. Sund, rask mand. Men nu har han osse fået en ICD og er lige så stille ved at være på højkant igen ♥️♥️♥️♥️

Karen Serup gav 500 kr.

Tak for din smukke tanke ❤️ jeg håber du når langt højere end dit nuværende mål, der er SÅ meget brug for forskning i ❤️-stop

Fodboldfan samler ind til Hjerteforeningen: “Jeg måtte gøre noget”

Fra tribunen i Parken var Mikael Olai Milhøj i lørdags vidne til, at Christian Eriksen faldt om. Han følte sig magtesløs og måtte gøre noget.

Fans står sammen og samler ind til hjerterne

DBU & Hjerteforeningen

DBU og Hjerteforeningen har et stærkt og langvarigt samarbejde, hvor vi står sammen om ’Fodbold for Hjertet’ – et projekt, der skal få danskere med hjerte-kar-sygdomme i gang med motionsfodbold.

Michael Laudrup er ambassadør for Hjerteforeningen og støtter op om projektet: ”Jeg går på banen for ’Fodbold for Hjertet’, fordi hjerte-kar-sygdomme kan ramme alle, og for at skabe mere fokus på, hvad man kan gøre ved det", siger Michael Laudrup.

Derudover samarbejder DBU og Hjerteforeningen også om at udbrede hjerteredderkurser i flere af landets fodboldklubber – så alle kan slå til, hvis lynet slår ned.

Hvert slag tæller

I Hjerteforeningen kæmper vi for dét hjerte, der slår i os alle – så ingen skal stå alene, når lynet slår ned.

Siden 1962 har vi med viden, investeringer og vigtige resultater medvirket til, at Danmark er på internationalt topniveau inden for forskning i hjerte-kar-sygdomme.

Gennem forskning, forebyggelse og patientstøtte tager vi hver dag kampen op for hjertet og de 524.000 danskere, der lever med en hjerte-kar-sygdom.

Ethvert menneske med hjertesygdom tæt inde på livet skal kunne søge hjælp, støtte og rådgivning hos Hjerteforeningen.

Vi ønsker, at alle skal kunne redde liv. Derfor uddanner vi danskerne i livreddende førstehjælp, og arbejder hver dag for at udbrede antallet af hjertestartere i det offentlige rum.