Personlige fortællinger

Vores støttere har haft kreativiteten med sig, når de har fundet på spændende og effektive måder at samle ind på.

Her på siden kan du læse historier fra personer, der har lavet deres egne indsamlinger til fordel for Hjerteforeningen.

Måske kan historierne inspirere dig til at finde nye måder at støtte hjertesagen på?

Vi glæder os til at komme med på din rejse.

Annie Bech: ”Man bliver indimellem lige husket på, at livet er skrøbeligt”

Annie er tidligere hjertebarn, og det er særligt følelsen af taknemmelighed, der fylder hos hende. Hun er taknemlig for lægernes hjælp, for hendes families støtte og for at have sejret i de kampe, livet som hjertebarn har bragt med sig. Nu vil Annie give tilbage til dem, der stadig kæmper.

Ulstrup-løbet blev en succes på trods af coronatiltag:

Maria Jørgensen og hendes onkel, Per, organiserede et lokalt løb i Ulstrup i mindet af Marias bror. Da Ulstrup-løbet skulle afholdes i foråret, faldt det sammen med, at der netop var blevet indført et forsamlingsforbud på 50 personer. De nyindførte krav var dog ikke til hinder for løbets afholdelse.

Mathias gik 100 km på 24 timer: ”Det handler om at sætte pris på dem man har, mens man har dem”

”Turen startede som en underholdende aftale, men jeg vil rigtig gerne bruge sidste etape til noget mere seriøst. 100 kilometer kommer til at blive hårde, men sandheden er, at for to år siden var virkeligheden lige ved at minde mig om, hvad 'rigtig hårdt' er, da min far fik en blodprop i hjertet. Efter hurtigt indgreb kom han sig hurtigt, og kan det samme som før. Noget som ikke er alle hjertepatienter forundt.”